poniedziałek, 25 lipca 2011

Ja programista

Zawodowo jestem programistą. Chcąc wykorzystać moje umiejętności i przyczynić się dla dobra środowiska lotniczego zacząłem aktywnie pisać oprogramowanie o tematyce szybowcowej.

Condor2Nav
Condor2Nav to mój pierwszy projekt będący tłumaczem danych symulatora szybowcowego Condor: The Competition Soaring Simulator do formatu aplikacji nawigacji lotniczych. Dzięki niemu można za pomocą jednego kliknięcia myszki przenieść w kilka sekund wszystkie dane z symulatora (mapę, PZ'ty, zadanie, szybowiec, etc) do nawigacji LK8000 lub XCSoar. Osobiście uważam, że symulator szybowcowy to najprostsza i na pewno najbezpieczniejsza forma nauki korzystania z aplikacji tego typu. Bez narażania siebie i innych na niebezpieczeństwo można prosto i szybko przetestować różne ustawienia i funkcjonalności przy dowolnych parametrach lotu, pogodzie czy typie szybowca.

LK8000
LK8000 to nawigacja lotnicza dla szybowników, lotniarzy, paralotniarzy, a także dla pilotów samolotów silnikowych. Aplikacja ta od samego początku była projektowana w taki sposób, aby była w pełni funkcjonalna nawet na najtańszych urządzeniach nawigacyjnych typu PNA. Dzięki takiemu podejściu technologia ta staje się dostępna praktycznie dla każdego, bez względu na to czy bierze on udział w zawodach, czy też tylko chce polatać rekreacyjnie w czasie weekendu.
Do projektu dołączyłem początkowo jako Alpha Tester, ale aktualnie jestem jednym z programistów współtworzących to oprogramowanie.

Oba oprogramowania są w pełni darmowe. Zachęcam do ich używania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz