piątek, 17 maja 2013

Górski Obóz Przelotowy 2013 - Dzień 1-3

Górski Obóz Przelotowy 2013 to impreza organizowana przez Karkonoskie Stowarzyszenie Szybowcowe oraz Górską Szkołę Szybowcową. Renoma tych 2 instytucji ściągnęła na małe lotnisko EPZR u podnóży Góry Żar (niedaleko Żywca) ponad 20 pilotów z całej Polskiej. Przez 9 dni mają oni okazję trenować pod czujnym okiem wielokrotnego Mistrza Świata Sebastiana Kawy, który przekazuje im tajniki latania przelotowego w wysokich górach.

Na obóz wybrałem się z tym samym Jantarem Std 3 o znakach WM, na którym latałem na SzMWP 2013. Wyjechałem z Gdańska w piątek po ukończeniu pracy i na miejsce dotarłem na krótko przed północą. Z rana napotkał mnie taki widok z balkonu:


Kolejne 2 dni wyglądały bardzo podobnie. Z tego też powodu postanowiliśmy wykorzystać ten czas na doszkalanie teoretyczne. Przez całe 3 dni siedzieliśmy w ławkach od rana do późnego wieczora. Były wykłady Marka Kornecia na temat przelotów falowych i Sebastiana Kawy na temat termiki oraz zjawisk falowych.


Psycholog Kadry Narodowej Joanna Madey przez wiele godzin prowadziła z nami warsztaty na temat przygotowania mentalnego oraz sposobów radzenia sobie ze stresem. Sędzia sportowy Dariusz Cisek poprowadził rewelacyjny wykład na temat przygotowania się do zawodów. Ja natomiast przez kilka godzin "pomęczyłem" uczestników obozu warsztatami na temat nawigacji szybowcowej LK8000.

Od siedzenia cały dzień na krzesłach powoli zaczynały nas boleć 4 litery, ale na szczęście w następny dzień udało się już polatać :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz